maandag 2 september 2013

Kapittelloop Brasschaat

Op 31-08 vond de Kapittelloop in Brasschaat plaats. Pascale en ik kozen voor de halve Marathon-afstand. Coach Bert had me op het hart gedrukt om niet te snel te starten, ergens rond hartslag 150 a 155 BPM. Raad van een ervaren man sla je niet zomaar in de wind dus zo gezegd, zo gedaan. Ik moet zeggen dat lopen in die hartslagzone comfortabel is, toch zeker de eerste kilometers. Vanaf km 10 mocht ik het tempo wat opdrijven en wat versnellen. Ook dat ging zeer goed en het plezante aan deze 'tactiek' is dat je dan toch heel wat lopers terug opraapt. Om te weten wat het is en om te kijken of je maag-darmstelsel geschikt is voor een 'gelleke' heb ik zo een kleverig ding binnengespeeld rond km 12, gevolgd door een flinke slok water. De smaak viel wel mee en ook mijn maag of darmen hebben niet geprotesteerd. Ook dat geeft vertrouwen wanneer het langere werk eraan komt. De laatste ronde heb ik dan toch maar alle registers opgetrokken en dan voel je dat je spieren eigenlijk niet meer willen. De conditie is in orde maar spieren en pezen vertellen je zeer duidelijk dat er toch nog heel wat werk op de plank is om een marathon succesvol te beƫindigen. Ook Pascale besloot om niet te hevig van stapel te lopen en ook zij kon de wedstrijd vrij comfortabel beƫindigen met een gemiddelde van 5,35 min/km. Het competitieduiveltje in haar heeft haar de laatste kilometers nog doen versnellen, doch net niet voldoende om een tegenstreefster te verslaan. De dag nadien was er zeker wel wat stijfheid te voelen, doch al bij al is ook deze wedstrijd door beiden goed verteerd. De tijden op de 21 km:(eigen timing) Pascale: 1:54:10 Raf: 1:47:36 www.acbreak.be

Geen opmerkingen:

Een reactie posten