zondag 3 november 2013

Trainen zoals de duiven...

Wat verzint een mens zoal om een beetje variatie in de trainingen te krijgen, om eens te lopen op plaatsen waar je nog niet veel bent gepasseerd?
Wel: train zoals duivenmelkers hun duiven trainen en laat je afzetten in het onherbergzame Wuustwezel, plan een paar tussenstops bij familie of vrienden zodat je daar water kan drinken en een sanitaire stop kan uitvoeren.
Zo gebeurde ook op zondag 3/11 en heb ik dus een training van 30 km uitgevoerd die me vrij goed is bevallen. Onderweg heb ik 3 gellekes geconsumeerd om de brandstofhoeveelheid tijdig aan te vullen. Maag en darmen verteren die dingen intussen vrij goed, dus dat ziet er allemaal goed uit voor d-day.
Zonde dat er zoveel wind was, want ook dat vreet krachten. Maar veel goede muziek op StuBru (was het nu 80, 90 of 2000) maakt zo een training veel aangenamer.
Moe maar voldaan ben ik na ongeveer 3 uur thuis geraakt.
In de namiddag merkte ik duidelijk wat stijfheid in de beentjes, doch dat zal wel snel overgaan na een nachtje rust.
Intussen zijn we nog slechts 20 dagen verwijderd van het uiteindelijke doel...
Eén van de dingen waar we nu wat meer op focussen is de voeding voor en tijdens de marathon. Soms is het moeilijk om door de bomen het bos nog te zien, doch enkele betrouwbare raadgevers helpen ons hierbij zeer goed.

Pascale

Geen opmerkingen:

Een reactie posten