dinsdag 1 oktober 2013

Update 1 oktober

Een marathon lopen vergt toch een serieuze voorbereiding. Niet alleen een loopschema maar een medische controle zijn noodzakelijk. In april heb ik een sportmedische controle laten uitvoeren en deze was niet zo goed. Ik trainde veel te intensief, dat zag je zeer duidelijk op mijn lactaatcurve. Ik moest me degelijk laten begeleiden of ik zou de man met de hamer zeer vroeg tegenkomen in Firenze. Lange duurlopen aan een lage hartslag uitvoeren, dat was de zeer duidelijke boodschap. Vorige donderdag ben ik terug getest en ik ben er op vooruit gegaan (ik had wel stiekem gehoopt dat het beter was). Lange duurlopen uitvoeren, het is en blijft de basis om succesvol te zijn.
Zondag ben ik naar Antwerpen gelopen om deel te nemen aan de Think Pink jogging. Het was een duurloopje van 24 km onder zeer goede omstandigheden...mooi weer, een mooi parcours en het was voor het goede doel. Ik heb er van genoten van de eerste tot de laatste kilometer. De jogging heb ik gelopen met een paar vriendinnen en dat was een mooie afsluiter.
Volgend weekend heb ik een weekendje geboekt met 8 dames maar de loopschoenen gaan mee. Op zondag, net voor de brunch, hoop ik mijn training van 2u30 af te werken.
Pascale

Geen opmerkingen:

Een reactie posten