maandag 21 oktober 2013

Kermisloop Putte

Blijkbaar hebben ze in Putte ergens een knopje of een beschermheilige die op het juiste moment zorgen voor voldoende goed weer met de jaarlijkse Kermisloop.
De dag daarvoor en op maandag zelf had het veel en lang geregend, toen de kermisloop om 19:50 uur startte, was het over... De wedstrijden voordien hadden jammer genoeg minder geluk.
Ideaal weer dus, en ook nu weer een talrijke opkomst voor deze jaarlijkse traditie.
De eerste kilometers moest ik het rustig aan doen, nadien mocht ik een versnelling hoger schakelen. Geen probleem, intussen ben ik al een beetje slimmer geworden en weet ik dat dit een tactiek is die dikwijls een beter resultaat oplevert dan te snel te beginnen.
En jawel: na enkele kilometers doe je niet anders dan mensen voorbijsteken en voor het moreel is dat altijd een opsteker.
Het eindresultaat was een vlotte 44:35, hetzelfde resultaat als vorig jaar. Alleen had ik toen echt getraind om eens onder de 45 minuten te geraken, terwijl de wedstrijd van dit jaar niet meer dan een tussenstation is in de trainingsopbouw.
Zelden ben ik tevreden over een wedstrijd, maar nu dus wel. Tijdens de woensdagtraining voelde ik wel dat ik diep was geweest, want die training liep voor geen meter.
Pascale moest onder de 52 minuten blijven volgens haar trainer, ook dat is zonder probleem gelukt. Ondanks de zware dip de dag daarvoor, was ze toch maar netjes gerecupereerd.
Ze rondde de kermisloop af in een tijd van 50:10 wat zeer goed is.
Maar ook zij merkte op woensdag dat de reserves serieus aangesproken waren, een beetje rustiger trainen was dus ook voor haar van toepassing.
Nu naderen de weken waarin het aantal kilometers nog opgevoerd wordt. Dit zal de periode zijn waarin er nog meer uren moeten getraind worden.
Ik heb al nieuwe muziek in de ipod gepompt!
Raf
www.kermisloop.be




Geen opmerkingen:

Een reactie posten